solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vårdcentralen 13.00 15/7

Publicerad 2010-07-14 08:58:59 i Allmänt,

Jag har äntligen fått tummen ur och beställt tid på vårdcentralen.

Min nacke som ständigt molar och värker och skickar ontont upp i huvudet, nu ska den undersökas. Med alla andra konstiga symtom som jag har, hoppas jag faktiskt att det ställs en diagnos. Då kanske man kan få någon form av behandling och bli en bättre människa?

Redan i morgon ska jag dit! Hade förväntat mej att få en tid någon gång i augusti nästa år i bästa fall. Men där ser man. Man kanske är en VIP-person i alla fall.

Sen smög jag in en liten begäran om extraundersökning av mitt högra lillfinger. Efter urled-olyckan i april blir den bara ondare och svullnare hela tiden. Kan inte ens brotta ner Gino längre.

Skulle nog gått iväg med den direkt i stället för att knixa tillbaka den själv. Gino uppmuntrar med att jag kommer att få kortisonspruta rakt in i leden.  Ajajaj. 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-07-14 10:05:46

Hurra, hurra, hurra! Gött och slippa tjata mer.. ;0)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-14 10:31:39

Jag kan alltid ringa återbud... :)

Postat av: Cici

Publicerad 2010-07-14 10:56:50

Onda nackar ska man inte gå omkring med, det genererar bara mera krämpor på de mest konstiga ställen. Minnet, seendet, humöret, ja hela kroppen.



Kortisonspruta i fingerleden är inget att gruva sig för, det vet jag av egen erfarenhet. Däremot verkar läkarna tycka att det är läskigt att ge sprutan!

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-07-14 12:38:03

Till doktorn med dig människa. Kanske har han/hon en förklaring till ticsen också.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-14 17:24:53

Cici: Jag vet. Men jag har gått med ontet så länge så det har nästan blivit "jag". Men visst, jag känner att det hämmar mej så mycket att jag bara måste. Och vad gäller lillfingret... hoppas det är som du säjer. OM doktor Ebola eller vad han hette bestämmer sej för att spruta till. Aaaooo.



Tant Grön: Jag kommer antagligen att sitta där och säja - "Det känns inte så farligt i dag, nästan ingen värk alls och sovit har jag gjort flera timmar och känner mej ganska pigg så jag är nog på bättringsvägen och fingret är inte alls svullet och har inte molvärkt på flera timmar heller så det här var ju bra det, ha en riktigt bra dag nu doktorn. Hej då". Sen åker jag hem och grinar och fladdrar med ögonlocket för att jag har sån huvudvärk. Nej så blir det inte. Nu ska jag räkna upp alla mina problem. Bäst att han har avsatt hela eftermiddagen.

Postat av: Karina

Publicerad 2010-07-14 22:30:14

Tack för idag! Nu kommer vi tebaka en annan dag, nu när vi vet var ni bor. Fastnade hos Robban en stund. För där fanns det liksom två mopeder som Johan absolut måste utforska :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-15 06:14:21

Ni är så välkomna, puttra hit när som helst :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela