solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ordning på garnityret

Publicerad 2010-07-09 21:17:58 i Glädjeämnen,

Jag är så lycklig.

Ett helt år har jag plågats varje månad av min tandhygienist eftersom jag har tandköttsfickor (läskigt ord) som varit inflammerade. Varje besök har varit en pina. Det har känts ungefär som jag föreställer mej att korna i Vilda Västern känner det när de får ett brännmärke i baken. Fast i munnen. Brännande glödgande smärta. Pulserande  och bultande tandkött efteråt.

Idag. Ingenting. Det killade lite bara när hon putsade till det.

Jag är världens lyckligaste. Nu gäller det bara att köra sina flaskborstar och gurgla sej lite med Corsodyl i fortsättningen också. Inte slappna av.



Då kan det sluta såhär.

Vaddå? Häst..?!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-10 17:21:03

Fin i håret och fint garnityr, vad kommer härnäst?

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-12 09:29:08

Jo det ska jag tala om. Måla tånaglarna och skrubba hälarna. Gissa om det behövs?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela