solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Nemas problemas

Publicerad 2010-07-21 09:08:45 i Motgångar,

Mina gamla skinnbyxor hade blivit för små i midjepartiet förra året. Fattades tio centimeter.

I stället för att försöka jobba på bålrullningar köptes det nya byxor. Men regnandet gjorde att de inte blev använda en enda gång.

- Herregud, sa Gino, använde du dom ingenting i fjol? Måste vi köpa nya i år igen? Hehe.

Jag kastade en vrinsur blick på den oäkta hälften och låste in mej på toa för att prova.

- Inga problem du, sa jag. Dom behöver bara kortas lite på benen. Sådetså. Vadtroddedu?


Ingen lär väl se om jag har dom lite uppknäppta under jackan? Skinn tänjer sej väl?

Kommentarer

Postat av: kicki

Publicerad 2010-07-21 10:02:14

Tack för din fina kommentar, jag har ändrat till Östra istället för Västra, det kan gå lite för fort ibland...haha. Kommer tillbaka till dej, ha det gött

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-21 10:15:19

:) Det kan det. Du är varmt välkommen hit, jag kommer att titta in till dej också då och då. Ha det bra!

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-07-21 11:09:47

Skinn tänjer sig. Och så är det modernt nu med tunikor och långa tröjor som döljer magen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-21 16:39:51

Tant Grön: Tunikor är mitt nya favoritplagg. Önskar att inte vore så, men så är det. Det får gå, den här helgen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela