solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vändpunkter i livet 1

Publicerad 2010-01-14 22:18:00 i Reflektioner,

En av de största vändpunkterna och aha-upplevelserna jag upplevt i livet var när jag av en ren slump hamnade framför TV:n en eftermiddag för sex, sju år sedan.

I rutan höll Lena Nevander-Friström ett föredrag som trollband mig så till den milda grad att det kändes som om det var bara hon och jag närvarande. Hon pratade bara till mig. 

Tillvaron måste ha balans mellan arbete, familj och egna behov. Annars går det illa.
– Människor som är kloka och begåvade på alla andra sätt men beter sig korkat beträffande sin egen hälsa har blivit ett vanligt fenomen, säger Lena Nevander Friström.
– De är engagerade i jobbet och duktiga och kompetenta där. Men de kan inte kontrollera sitt eget liv.



Senare har jag läst hennes böcker och hon är en verklig förebild. Läs henne.


           

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela