solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ingen tigersåg har vi

Publicerad 2010-01-20 08:30:46 i Tekniska grejsaker,

Jag hatar kvinnor för att de vet alltid var saker är.
- James Thurber

Ungefär så funkar det hemma också. Gino letar och letar, sen kommer det: - "Marianne, har du sett ... vad det nu är som ska hittas. Ni vet tumstock, snusdosa, glasögon mm. Allt sånt som jag ska hålla reda på.

När dottern Anna och mågen Johannes renoverade som värst ringde hon och frågade om vi hade nån tigersåg?

 - Nää sa jag,  det vet jag inte att jag sett nån.

Då hör man i bakgrunden mågen: - Kolla om hon hört Gino ropa nångång och fråga vart tigersågen är.

- Nej, jag tänker så det knakar men det har jag faktiskt inte.

Johannes igen: - Då har ni ingen tigersåg.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela