solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

När Elvis kom till Tväråträsk

Publicerad 2010-01-03 21:22:57 i Glädjeämnen,






Ibland händer saker som man blir rejält förvånad över. Det är som i reklamen, plötsligt händer det.

Inte hade vi räknat med att hamna mitt i en Elvisutställning när vi åkte på en veckas älgjakt till Tväråträsk. 

Tväråträsk är precis så mycket norrländsk glesbygd som namnet antyder, en liten by med hus på båda sidor en genomfartsväg; några mil från Storuman i Sorsele kommun. 

I den nedlagda (såklart) skola där vi hyrde nattlogi pågick en stor Elvisutställning på övre plan.

Så i brist på skogens vackre konung fick vi nöja oss med rockens dito. 

Jag vet att det är förvillande likt nästan intill kuslighet, men obs det är inte Elvis som står med ryggen mot kameran.

Kommentarer

Postat av: Annika, storstadsbo dock ej på Östermalm, eller....?

Publicerad 2010-01-14 21:30:33

Jag sa ju att du skulle bli skribent. När ska du publicera dig? Själv önskar jag att jag var fotograf. Utanför mitt fönster är lönnen täckt av snö. Det ser ut som en skir jättespets. Det vore något att föreviga.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-01-14 21:39:40

Härmed utnämner jag dej till min förste gästbloggare. Fram med kameran.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-01-14 21:50:30

... och du är ju från Höjen. Nästan i alla fall. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela