solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Drömmar - mardrömmar?

Publicerad 2010-01-19 15:00:06 i Allmänt,

Kommer ni ihåg 10-miljonersvinnaren från Östmark som köpte en begagnad mercedes, en ny motorsåg och gummistövlar när han vunnit. Va?

Nu har han kammat hem 37 000 kronor till på lotto. Jämt litte växel.  

Om jag vann så mycket pengar (alltså tio miljoner) skulle det nog handlas lite mer, det har ni väl redan förstått?

Typ en tocken där kringbyggd gård på Österlen med stora bokskogar att ströva omkring i. På gården ska det finnas en lokal att öppna antikaffär i och minst en mustangcab och en Range Rover bör stå på uppfarten. Varje vecka måste jag få massage och manikyr, mitt hår ska alltid vara nystylat och fint. Städhjälpen kommer varje fredag och ser till att det är skinande rent inför fredagsmyset med älgtournedos och ett utsökt Barolo Arione 2002.
På dagarna fördriver jägaren tiden med att vandra runt i markerna på jakt efter hjort och vildsvin medan jag tar hand om antikaffären. 

Hm. Jag skulle kanske t o m börja tro att jag var bättre än andra. Det skulle inte dröja innan jag började prata och tänka som Anna Anka. Oj.

Så när jag tänker efter så är jag ganska nöjd som jag har det. Och jag har nya gummistövlar redan. 

                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela