solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Skidor, björnar och tulpaner

Publicerad 2010-02-14 19:11:01 i Glädjeämnen,

Fick i dag veta att jag hade ett par skidor här som min kusin Marina äger. Ulla, syrran hade lånat dom för fem år sen och sen förvarat dom hos mamma i källaren, men när mamma flyttade till servicehuset för fyra år sen, då hamnade skidorna här. Ni hängde med, va? Jag nekade först till alla anklagelser men fick ge mej efter en kontroll.

Jovisst, skidorna låg så fint på bjälkarna på hörännet. Om jag ändå vetat det förut, jag som varit så sugen på att åka skidor.

Solen sken och det var jättehärligt ute, så jag åkte till Marina med familj med skidor och en bukett tulpaner. Det är ju Alla Hjärtans Dag idag om ni inte visste det. Då ska man dela ut skidor till människor man tycker om.

Och det ska jag säja direkt att det här är inte vilka människor som helst det inte. De hade minsann ätit björn till frukost. Jag hade ätit havregrynsgröt så jag kände att jag hamnade i någon slags mentalt underläge. Kan vi skjuta en björn i år, Gino? Och ha grillfest?

Hoppas nu i alla fall att Marina tog sej en rejäl sväng ute på gärdena när det var så fint väder?

På vägen hem gick jag upp till mamma med en bukett tulpaner. Hon sov. Dörren var öppen. Jag stökade runt i köket och fann en vas, snittade tulpanerna och satte dom på köksbordet. Hon sov.

Jag gick in och väckte henne försiktigt. Hon har precis som tonåringar vänt på dygnet nu, OS har ju börjat.

"Ja skidor vill jag se, Lisbeth (mammas syster) ringde i går kväll vid halv tiotiden när hon satt på sängkanten och skulle lägga sej. Då var jag på väg att gå upp för då hade jag sovit. Jag skulle se på skidskytte".

Sen analyserar vi resultatet och det var ju inte så lysande. "Men dom kommer allt igen".

Såklart dom gör. Och jag kommer tillbaka i morgon, mor. Med lasagne och blåbärsmuffins.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela