solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Såklart

Publicerad 2010-02-13 20:01:29 i Glädjeämnen,

Sen Johan (yngste sonen) fick körkort har livet blivit bra mycket enklare. Eftersom inga tåg stannar här numera har det varit mycket skjutsande dagtid, och att gå upp mitt i natten för att sätta sej i bilen är inte heller det roligaste man gör vid den tiden på dygnet. Speciellt inte om man älskar att sova.

En annan fördel är att han alltid är nykter när han är ute, han har ju bilen. Perfekt. Två flugor på smällen.

Men i går kväll var det pubkväll i Västra Ämtervik och han ville ha skjuts. "Såklart, jag kör dej".

På vägen pratar vi, "Sover du kvar eller får du skjuts hem"?

Jo, han skulle försöka få åka med någon hem. Eller kanske han skulle sova över.

"Annars ringer du" sa jag, "du vågar inte lägga dej i nån snödriva och frysa ihjäl. Det har jag kostat på dej alldeles för mycket pengar för".

Fick ett sms 02.12: Hej har du lust att hämta mej vid Berga?

Lust är i min värld egentligen något helt annat, men det är klart jag hämtar. Det är sä underbart skönt att somna om och veta att ens barn är välbehållet hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela