solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Strykande åtgång

Publicerad 2010-02-08 14:38:54 i Glädjeämnen,

I love Solareturen.

Jag är inte så mycket för att shoppa, men det finns en affär i Karlstad jag gillar jättemycket. Solareturen, där gamla saker får nya ägare. I fredags var Gino och jag i Karlstad för att köpa nya fitnessoutfits (de köpte vi inte där utan på Stadium)och gjorde en avstickare till, just Solareturen. Det var vi och ett gäng högljudda romer som var där samtidigt.

Inne på kallagret fick jag se en strykbräda, en sån där som man sätter på väggen och fäller ner när man ska använda den. Sprak ny. När vi gjorde i ordning tvättstugan kollade vi på en sån och de kostar nånstans runt 1500.
Jag tog den i nypan och gick och frågade killen vid disken "Har du nåt bra pris på den här"?

Han kliade sej lite i huvudet "En femtiolapp"?

Såld. Definitivt såld till damen i den svarta jackan.

Nu ska den bara hitta en bra plats. Har så klart ställt en hylla där vi hade tänkt att ha en sån från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela