solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

ÖS i snöskottning

Publicerad 2010-02-28 09:49:29 i Allmänt,

Reportern: "Hur känns det såhär direkt efteråt"?

Jag (andfådd): "Det var tungt idag, jag kändes inte så pigg i kroppen när jag vaknade i morse men jag tycker jag gjorde en bra insats".

"Berätta om materialet, hade du du bra förutsättningar; och hur kändes föret? Varför tog du inte möjligheten att byta efter halva sträckan"?

"Jag valde plast i dag, det är ju ganska tung blöt snö så för glidets skull kändes det bäst med plast. Jag kunde ju ha bytt på halva sträckan när jag kom upp på den hårt packade branta snöplogskanten, men jag valde att tugga på med plast".

"Vad har du att säja om tiden och vad hade du för taktik"?

"Det är inte så mycket att säja om tiden, jag gjorde mitt bästa, 56.27 tycker jag är helt okej med tanke på att det var tung grovkornig snö i dag. Taktiken var att gå ut i ett lugnt tempo och känna på snön, se hur kroppen svarade för att lägga in en spurt på slutet. När jag hörde att grannfrun låg lite efter fick jag nya krafter och tog gången mellan huset och garaget på rekordtid. Jag är nöjd med att ha slagit henne i alla fall.

"Tack".

"Tack".

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-01 08:12:33

ha ha! Gillar dina inlägg. De är precis som du, roliga!

kram

Karina

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-03-01 08:39:40

Gulliga du! Kram Marianne

Postat av: LB

Publicerad 2010-03-01 17:06:35

stort GRATTIS till vinsten!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-03-01 17:41:47

Vill du ha en autograf? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela