solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

När jag stod högst på pallen

Publicerad 2010-02-16 09:06:23 i Gamla minnen,

Jag har också vunnit en skidtävling en gång. Mmm. Jodå.

Vi var ganska många ungar som bodde i By och Höjen på den tiden så tävlingen var indelad efter ålder, flick- och pojkklasser. Olle G hade gjort finfina spår runt Höjen och prisbordet dignade.

I min klass var vi två deltagare, det var jag och Mullan. Vi skulle åka en slinga på en eller två kilometer, jag minns inte så noga.

Mullan startade först, jag skulle gå ut en minut senare. Jag var så nervös att jag var alldeles torr i munnen, ändå hade jag dopat mej med varm oboy. Bakom en lada stod Mullan och väntade. Hon ville inte åka själv, vilket nog var tur för mej. Hade vallat med stearinljus och det var inte nån höjdare i uppförsbackarna.

Det blev till sist en spurtstrid, minns inte vem som klöv mållinjen först, men jag vann ju med en minut i alla fall. Vi fick välja pris - en dagbok eller en dockservis. I egenskap av vinnare så fick jag välja först och tog dagboken, dockservis är ju för småungar. Vi var ju ändå 9-10 år.

Mullan var inte glad som ni förstår. Men det var jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela