solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Att fördela arbetet rätt

Publicerad 2010-02-08 17:44:25 i Allmänt,

Hos oss gör var och en det den är bäst på. För att hårddra det hela. Det innebär t ex att G inte är ett dugg bra på att göra rent i kattlådan eller trä en svart påse över handen och ta upp efter hunden. Och att jag är värdelös på att byta olja, klippa gräs med åkgräsklippare, ta ur en älg, köra motorcykel eller göra sjömansgryta.

Men tvättar gör jag nästan alltid.

Var på jobbet en morgon, ringde hem och bad G slänga sängkläderna i tvättmaskinen. Kom hem och möttes i hallen "Jag ville inte lägga i tvätten för jag visste inte om du skulle tvätta det som redan låg i tvättmaskinen först".
??? "Jag har ingenting i tvättmaskinen", sa jag. "Jag lägger alltid smutstvätten i tvättkorgen".

"Jo, det låg kläder där så jag ville kolla först om det ska tvättas innan".

Vi går till tvättstugan.

Tvättmaskinen är tom. Men i torktumlaren bredvid ligger lite tumlad tvätt.

Jag fortsätter allt tvätta jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela