solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Så här är det

Publicerad 2010-12-28 14:25:34 i Reflektioner,

Jag lever. Eller nåt.

Men något har drabbat mej. Ingenting allvarligt, det tror jag inte, men något som har dränerat min hjärna på innehåll och min kropp på ork. Jag skulle kunna sova dygnet runt, nemas problemas. Trött trött trött.

I går (eller var det i förrgår?) såg jag en stund på en repris av "Mannen med sju sekunders minne". Ett virus slog ut hans hjärna, hans minnescentra - och gjorde att han omedelbart glömde bort ögonblicket innan. Poff, så var det borta, bara just precis NU existerade. Inga minnen, inga tankar, inga drömmar. Fångad i nuet.

Lika allvarligt är inte mitt tillstånd. Men jag släpar mej fram och längtar till..? Vad? Våren, semestern, värmen, Italien? Eller vill jag bara att vi ska få våra Tegsnässkidor med posten så vi kan åka till sätern, med snöskotern på släpkärran? På morgonen spänna på sej skidorna och åka ut på Korpmyren eller mot Kullarna och spana efter tjädertuppar som flugit upp i talltopparna. Vill jag sitta i skenet av fotogenlampan och stearinljus och höra knastret från kaminen en gnistrande kall vinterkväll, och kanske få höra Nyskogavargarna yla i fjärran medan man fryser ihjäl på utedasset?  (I alla fall skulle jag hoppas att det är i fjärran.)

Drömma går ju. Och det funkar. Jag drömmer som bara den.



Bilden har jag lånat från VK. Västerbotten-Kuriren.

Snart ska jag berätta om julen. Om jag kommer ihåg hur den var.

Kommentarer

Postat av: Ludvig B

Publicerad 2010-12-28 14:34:25

såg direkt att det inte var Gino på bilden! mannen på bilden har ju ett byte med sig!!!!!!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-28 15:04:51

Ludvik B: Hahaha :)

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-12-28 20:32:15

Mmm. Själv kan jag nu sova 10-12 timmar i sträck och känner mig ändå inte utsövd!Snälla sommar, kom tidigt nästa år!

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-28 23:15:32

Det är lite knepigt den här årstiden när det är mörkt större delen av dygnet. Själv känner jag av det där att människan har ett inbygt 25-timmarsdygn. Kvällarna blir allt senare och som tur är kan jag ju sova så länge jag vill de flesta mornar.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-29 08:00:37

Tant Grön: Är det vintern eller vad är det? Jobbigt är det i alla fall.



Cici: Så kan det vara, jag är i otakt med klockan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela