solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Med skräckblandad förtjusning

Publicerad 2010-12-20 13:45:00 i Små och stora projekt,

Jag fick ett samtal i dag från Sunne Kommun. En trevlig kvinna fanns i andra änden:

- Vi undrar om du vill blogga några veckor i början av januari på Sunnebloggen?

I min värld är det ungefär lika stort som att få Nobelpriset eller åtminstone Augustpriset. Men inte har väl jag nånting att säja? Inte kan jag tillföra något?  Eller..?

Självklart sa jag JA, även om det kommer att kännas som att stå naken på torget eller kasta sej utför en klippa. Nu poppar det i huvudet av idéer och det kommer att bli svårt att sova några nätter, men det är det ju annars också.

Så KUL! Och så skrämmande.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-20 14:14:21

Men GRATTIS! Nu tycker jag att dom har vänt sig till helt rätt person. Läsarna av Sunnebloggen kommer att få många roliga stunder, det är jag övertygad om. Du får se till att alltid ha papper och penna med dig så att du kan kasta ner idéerna som poppar upp dag och natt. Så roligt! Nu måste jag försöka hitta igen den bloggen och lägga den till favoritlistan.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-20 16:50:24

Cici: Hjälp! Det här är jätteskrämmande, och jag känner mej urkass. Men jag ska göra mitt bästa, det ska jag. =)

Postat av: Mats

Publicerad 2010-12-20 17:07:12

Grattis!

Jag läser din blogg varje dag, och tror inte att det blir några problem. Gör som du brukar bara. Du har definitivt förmågan att skriva intressant och framförallt roligt. Om det nu är inlärt eller naturbegåvning. Jag anar att det är det sistnämnda, för man känner äktheten i det man läser. Du försöker inte vara rolig, du är det av ohejdad vana, tror jag.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-20 17:32:25

Mats: Haha, stöllig av naturen, menar du? Tusen tack för komplimangen, den blir jag jättejätteglad för. Jag darrar men med lite stöd i ryggen så...

Postat av: Karina

Publicerad 2010-12-22 09:01:07

KUL! Precis som Mats skriver, gör som du brukar så blir allt jättebra! Och du, du har sällskap av mig när du hoppar :) kram!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-22 13:05:41

Karina: Håll mej i handen så hoppar vi. Nakna, på torget :) Kramar!

Postat av: Nina/Z

Publicerad 2010-12-23 17:12:30

GRATTIS! Du skriver så himla bra. Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-28 15:09:02

Nina/Z: Du är för gullig, tack! Men just nu känns det som om jag är helt tom... hjälp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela