solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Dagens spartips

Publicerad 2010-12-06 07:51:31 i Reflektioner,

I går skulle vi hjälpas åt att fixa till härhemma (läs städa). Men vi åkte på konstutställning i stället. Väldigt mycket roligare faktiskt.

Ardy Strüwer ställer ut på Bomans Glas i Karlstad och både jag och Gino är stora fans.

Vi hittade två tavlor som skulle göra sej fint därhemma. Den ena kostade 22.000 och den andra gick loss på 48.000. 

Båda två tyckte vi nog bäst om den för 48.000 och eftersom vi bestämde oss för att inte köpa den i alla fall, så sparade vi en himla massa pengar. 

Och så säjer folk att det är så svårt att spara. Vavava?

    

Visst målar han häftigt?

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-06 15:21:30

Nog var det ett bra tips, men jag vet inte riktigt hur jag ska tillämpa det i Norrlångträsk. Låta bli att köpa det där hemmanet som snart är till salu, kanske.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-06 15:26:54

Cici: Du kanske sparar en hel miljon rent utav..?

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-12-06 19:26:38

Tänk vad mycket skoj ni kan göra för era sparade pengar!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-07 09:03:37

Tant Grön: Jag tror det kan bli en resa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela