solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Slut på ledigheten

Publicerad 2010-08-30 10:11:57 i Allmänt,

Då var det slut på friden. Semestern ligger bakom mej och nu är det bara att ta nya tag.

I går eftermiddag avslutade vi min ledighet med att gå på Västanåteaterns föreställning av "En midsommarnattsdröm" i Berättarladan, vilket var helt fantastiskt. Om jag inte hade frusit så jag hackade tänder, hade det varit ännu bättre. Ska vara lite mindre finklädd och mer påpälsad nästa gång.

Pressbild En midsommarnattsdröm

Var grymt avundsjuk på Berättarladevana människor som hade tjocka tröjor. Men det fanns de som var ännu värre tunnklädda får man trösta sej med.

I dag jobbar jag förmiddag och eftermiddag. Ingen mjukstart här inte.  

Nu kommer det tåg. Återkommer.

Kommentarer

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-08-30 13:36:32

Nu blev jag grön av avund. Ville så gärna se den föreställningen. Men har man motorvägsfobi så har man, så jag har inte tagit mig iväg. Drömmer om att hyra en stuga ett par dagar i Sunne, sprattla med tårna i Fryken och se på Västanåteater. En dag kanske drömmen blir sann...

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-08-30 21:59:51

Tant Grön: Jag lovar, du kommer inte att ångra dej, det var magiskt. När du kommer är du välkommen in på en kopp kaffe, vi bor bara 800 meter från Fryken också... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela