solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Semester

Publicerad 2010-08-03 18:00:55 i Små och stora projekt,

Jag har semester. Andra dagen i dag. Tada!

Hittills har jag hunnit med att sova längre på mornarna, plocka mer kantareller, baka bullar och köpa en lägenhet i Söderhamn. Det sista fick mej att sitta i telefon med bank och fastighetsförmedling en halv dag. Samt få lite ångest över att vi inte ens sett lägenheten. Men vad gör man när Johans kursstart närmar sej och det är lika svårt att hitta en liten hyreslägenhet som att få en man att fälla ner toaringen. Typ omöjligt. Impossible.  

Så det blir nog bra. Flytten upp till Söderhamn ska gå av stapeln den 23:e, samma dag som han börjar skolan. Känns lite stressigt så jag ska fråga om vi inte kan få nyckeln den 22:a. Om vi ber snällt kanske det går.

Nu ska jag sortera lite kläder i fina högar; Kasta, Second hand, Spara. Konstigt nog brukar spara-högen bli störst. Även om det mesta borde gått i slänghögen. Egentligen allt. Eller hur, Anna?

Men det är ju bra att jag har lite att plocka med för när jag kommer in i shoppinghetsen händer det att det blir mer. Och jag har ju sett en fin kringbyggd skånegård också. Och en gård i Norrland.

(För att inte tala om det vackra huset i Toscana).

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-08-03 22:59:49

Det låter flott att kunna köpa en lägenhet över telefon. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att hitta en bostad att hyra i Söderhamn.



När jag sorterar ut kläder finns det också tre alternativ: slänga, målar-/trädgårdskläder, eller spara. Innan jag har sorterat ut ett plagg är det i alldeles för dåligt skick för att lämnas till secondhand.



Det blir till att köpa många lotter framöver då, om du ska ha så många gårdar. Fast om du vill ha en stuga på landsbygden här i trakterna räcker et nog om du tömmer spargrisen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-08-04 22:18:36

Det är mest svettigt att handla osett sådär, hoppas bara allt går bra och han trivs... Det känns på sätt och vis tryggare att ha köpt lägenhet, han kommer att bo nära skolan och centrum vilket kan vara skönt första gången han ens flyttar ur pojkrummet.



Gino längtar till Norrland så vi kanske tar och bankar hål på spargrisen framöver. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela