solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

På tredje dagen...

Publicerad 2010-08-04 22:31:16 i Reflektioner,

... var det fint väder. För första gången denna sommar gick jag i bikini - ungefär en timme, medan jag drog upp rötter från den grävda håla som ska bilda grund till den nya carporten.

Ni fattar att jag är mer än mjölkvit.

Handlade, och klippte min mamma. Fikade.

Sen slängde jag två par skor. De hade blivit nerkissade av den senildemente taxen som bor i hushållet. Suck.
Ett annat par tvättade jag, de är ganska nya och inte av mocka. Tål alltså tvättmaskin. 

Därefter slog jag sönder kannan till kaffebryggaren när jag skulle diska den. Dottern har lovat att brygga en extra kanna i morgon bitti och ställa på trappan. Är hon en klippa eller?

Såg en dokumentär från ett BB i England tror jag och grinade när bäbisen kom. Tröstade mej med en näve chips från Johans påse som han lagt på soffbordet utanför vår sovrumsdörr.

Annars är allting bra. Ni då?

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-08-05 22:37:01

Det är tur att det finns klippor och tröst att ta till när en del dagar är så där.



Varför gråter man alltid när man ser ett barn födas? Det beror ju inte på att man minns hur smärtsamt det var, har mer att göra med naturens under känns det som.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-08-05 22:56:41

Tårarna bara strömmar. Och ens barn är verkligen gudagåvor - för det mesta i alla fall.



Och klippor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela