solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det är mycket gris just nu

Publicerad 2009-12-15 07:08:27 i Reflektioner,

Jag funderar på det här med svenska grisbönders djurhållning och djurrättsalliansens agerande. De bilder vi sett är ju helt klart oacceptabla och de grisarna lider verkligen - därför ställer jag mig frågande till hur man kan säga sig företräda djuren och samtidigt låta bli att agera direkt? Polisanmälan, ring i den stora klockan på en gång i stället för att vänta i TVÅ ÅR?

Jag skulle personligen inte kunna gå ifrån en sån vanvård utan att ingripa omedelbart. Åka direkt till polisen. Just därför är jag tvivlande till djurrättsalliansen och deras uppgifter. På mig verkar det som om de använder grisarna enbart som ett argument för att få oss att helt sluta äta kött, inte för att de bryr sig om hur de individuella djuren har det.

Grisar ska, precis som alla andra djur vi har i vår vård ha det så bra som möjligt och kunna leva på ett naturligt sätt. Grisar ska kunna böka, rulla sig i lera, springa, äta grönt gräs (jo, grisar gillar gräs) och leva lyckliga i alla sina dagar. Det är min åsikt.

Såna grisfarmer finns och jag hoppas de blir flera.

Andra sviniga saker är svininfluensan. Fick min vaccinering förra fredagen och blev sjuk direkt... Ont i kroppen, huvudvärk och feber, suck. En hel vecka av julförberedelser gick åt pipsvängen, plus julbordet med jobbet.


Nu längtar jag efter en marsipangris doppad i choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela